Fulgerica Nobody is Perfect, I am Nobody


De multe ori am tendinta sa stric atmosfera acestui blog scriind despre anumite subiecte care ma dor sau care ma apasa, simt uneori nevoia sa ma exprim, sa ma plang, sa povestesc anumite intamplari, sa scriu despre doctorul stomatolog, femeia de la magazin, sistemul de cacat din tara asta, nivelul de normalitate si gandirea romaneasca actuala.

Dar ce rezolv? 95 % dintre bloguri fac asta asa ca zic “pas” cam de fiecare data.

Postul asta se va rezuma doar la atat:

Este necesara reintroducerea pedepsei cu moartea in Romania?

View Results

Loading ... Loading …

P.S. Pedeapsa cu moartea a fost abolita in Decembrie 1989 si este interzisa prin Constitutia din 1991.

Later edit: Cei ce raspund “Nu” sunt rugati sa vina cu argumente. Sa precizeze cati ani au, in ce oras locuiesc, de cand traiesc in Romania, daca au televizor si daca au auzit vreodata despre cazuri in care un om ucide pe altul insa umbla liber printre noi.

Sau sa zica cat de normal li se pare ca dupa ce un “animal” ucide cu salbaticie un om, este eliberat pentru buna purtare dupa ce-si ispaseste juma’ din pedeapsa.  Sau cat de normal li se pare faptul ca un criminal este eliberat pe caz medical (glaucom, obezitate, claustrofobie) dupa cativa ani de detentie?

Haideti sa-i chemam pe “eliberatorii” astia sa le explice rudelor celor morti la ce se gandeau cand au fost in stare sa elibereze un criminal.

Le multumesc si chiar îi astept cu argumente.

LLE: Stiu ca ne batem cu morile de vant si sondajul de mai sus este exagerat insa oameni buni, observati cu totii in ce societate traim. Dar oare pana cand?!! Nu vedeti ca mai marii nostri actioneaza doar dupa ce cateva vieti umane sunt pierdute? A fost nevoie de moartea unui om la Slatina ca cineva sa-si dea seama ca unii doctori din Romania sunt niste caini? A fost nevoie de moartea a doi oameni si de distrugerea altor cateva vieti pentru  ca  Ministerul de Interne sa-si dea seama ca cineva a eliberat un infractor nu extrem ci teribil de periculos din inchisoare (avand la activ patru atacuri cu arma  si sase victime)?

Am convingerea ca pe langa aceste lucruri, exista mii si mii de chestii ilogice ce se petrec in tara insa nimeni nu face nimic decat atunci cand intervine opinia publica.

Ai ajuns la sfarsitul postului insa sunt sigur ca o sa-ti mai placa si:

Testeaza-ti votul!! „ Testeaza-ti Votul! ”...
Paste Fericit – viral video O intarziere voita, nu vroiam...
Concurs: Ia sa vedem cat esti de inventiv! N-am sa incerc din rasputeri...
In caz ca ati ratat Faza asta am mai vazut-o...

Ai cont de Facebook? Atunci comenteaza:

Acest post are 71 comentarii.

  1. malkovici
    31 Jan 09
    1:30 pm

    Nu sunt de acord cu pedeapsa cu moarta. Indiferent ce ar fi facut acea persoana. Exista inchisoare pe viata, exista izolare intr-o camera fara lumina pe viata. Mica tortura. Ca tot spuneai de cei ce omoara animalele sau mai fac alte grozavi. E vina sistemului ca ei ies dupa cateva luni pentru buna purtare, si acelasi sistem i-ar condamna cu greu la moarte.

  2. bullets
    31 Jan 09
    1:34 pm

    Zici bine malkovici si ok, hai sa trecem cu vederea ideea de “pedeapsa cu moartea” insa spune-mi te rog daca cunosti vreun caz in care un criminal a fost condamnat pe viata in Romania. reamintesc si subliniez: vorbim strict doar despre Romania!

  3. rashid
    31 Jan 09
    1:36 pm

    De acord cu malkovici. Oamenii care nu primesc închisoare pe viaţă nu ar primi nici pedeapsa capitală. Politicienii care calcă oameni pe trecerea de pietoni sunt liberi după două zile, e clar că nu primesc nici ei pedeapsa asta. Criminalii cu sânge rece primesc 30 de ani, clar nici lor nu le-ar da pedeapsa cu moartea.

    Dacă s-ar reinstaura pedeapsa cu moartea singurul efect ar fi subiect de ştiri şi talk-show-uri pentru TV vreo 2 săptămâni şi pentru OTV vreo 3 luni de zile.

    Asta e…

  4. Sean
    31 Jan 09
    1:41 pm

    Cu pedeapsa capitala scapa prea usor, o injectie, nani si pa.
    Tortura zilnica suna mult mai bine.

  5. bullets
    31 Jan 09
    1:46 pm

    @rashi, sa lasam cazurile cu accidentele de masina. Acolo nu vorbim de sadism sau sange rece.

  6. rashid
    31 Jan 09
    1:50 pm

    Ai dreptate, bullets, pentru cazurile de accident de maşină nu ar trebui acordată o pedeapsă prea mare, pentru traficul de influenţă pentru a scapă un om de la aşa ceva merită însă…

  7. criserb
    31 Jan 09
    1:54 pm

    Sunt pentru!

  8. bullets
    31 Jan 09
    2:00 pm

    Stiu ca ma lupt cu morile de vant, in momentul aderarii la Uniunea Europeana, Romania a semnat si ea Conventia Europeană a Drepturilor Omului prin care da, pedeapsa cu moartea este interzisa. Am exagerat mai sus in articol insa mie mi se pare ca unii dintre noi nu stim sau nu ne dam seama pe ce lume traim. Societatea asta are niste legi atat de pline de rahat incat dupa 10 ani victimele sau rudele victimelor se plimba alaturi de asasini, pe strada.

    Cat de normal este lucrul acesta? De ce nu avem si noi pedepse in care cumulat, daca ucizi doi oameni, sa primesti 345 de ani inchisoare cu posibilitatea eliberarii doar dupa 145 de ani pentru purtarea aia buna ?

    Legile noastre nu reabiliteaza pentru ca nu au cum. Sunt prea blande!!!!

  9. Reinhardt
    31 Jan 09
    2:28 pm

    Pedeapsa capitala? pff cea mai buna idee , omul a uitat de unde incepe viata si unde se termina , totul este un haos total, fiecare omoara pe fiecare de ce?? pentru ca la noi se poate , si sistemul judiciar la noi in tara este de toata bafta,din pacate chiar am o cunostinta mai “cuminte” si mi-a povesti pentru ca a intrat in casa la unii si i-a taiat si aproape ca i-a omorat si toate cele a primit 2 ani si jumate , iar pt tentativa de furt i-au dat 4. deci nu nene ,eu i-as impusca direct in cap.aia care zic nu la pedeapsa capitala le doresc din suflet sa nu aibe o exprerienta in care sa fie pus in situatia in care sa-si de-a seama ca ce a avut mai scump a murit pt ca ala de langa asa a vrut el ca este smecher sau etc.

  10. arici
    31 Jan 09
    2:28 pm

    Faptul ca sistemul are niste hibe cat China NU este un motiv sa se introduca pedeapsa cu moartea. Asa am trata doar efectele, nu si cauzele. Daca exista criminali care umbla liberi printre noi, inseamna ca trebuie schimbate legile si cei care le aplica, nu ca trebuie omorati!

  11. kllaus
    31 Jan 09
    2:31 pm

    Ce dracu…suntem oameni.Nu ne putem ghida dupa principiul “ochi pt ochi” .Traim intr-o societate moderna , nu puteam sa facem cum se facea o data.Chiar daca sunt atatea crime odioase si alte mizerii nu inseamna ca la randul nostru ca si legiuitori va trebui sa il omoram pe ala; ba chiar mai mult, i s-ar putea studia comportamnetul pt aflarea mai multor informatii ca pe viitor sa se poata evita sau “calma” viitoare iesiri ca ale criminalului.Cu siguranta solutie nu este pedeapsa cu moartea.

  12. bullets
    31 Jan 09
    2:49 pm

    kllaus – in cativa ani, la cum merg lucrurile in tara asta, nu vei mai zice “suntem oameni” dar stai, gresesc, nici chiar acum nu iti da nimeni dreptul sa zici asta.
    Nu esti in masura sa-l judeci pe cel de langa tine zicand ca tu laolalta cu el sunteti oameni, pentru ca datorita sistemul actual, langa tine da, chiar langa tine la coada la paine, se poate afla un criminal eliberat recent pe motiv de boala. Si ala nu e om!

  13. song
    31 Jan 09
    3:05 pm

    kllaus, intr-adevar sunt perfect de acord ca nu ne mai putem ghida dupa acel principiu, totusi nu mai traim in Neanderthall. totusi, iau exemplu crimei foarte mediatizate de la brasov si intrebarea mea catre tine este urmatoarea: prin absurd, gandeste-te ca una din persoanele care au murit ar fi fost una apropiata tie (Doamne Fereste). cred ca teoria ta s-ar fi diluat subit si cuvintele precum: “Ce dracu…suntem oameni” sau “Chiar daca sunt atatea crime odioase si alte mizerii nu inseamna ca la randul nostru ca si legiuitori va trebui sa il omoram pe ala; ba chiar mai mult, i s-ar putea studia comportamnetul pt aflarea mai multor informatii ca pe viitor sa se poata evita sau “calma” viitoare iesiri ca ale criminalului” s-ar fi schimbat, un pic. nu spun ca sunt de acord cu pedeapsa cu moartea, dar fara discutie, si cred ca vorbesc in numele a 90% care citesc si au vazut intamplarea, NU II DAI DRUMUL UNUI CRIMINAL CARE A FOST CONDAMNAT LA 15 ANI DE INCHISOARE (pentru tentativa de omor sau cine stie, poate omu chiar a mai omorat si inainte) PENTRU CA SUFEREA DE GLAUCOM. Dar traim intr-o tara in care nu exista o balanta a lucrurilor, iar azi maine criminalii vor fi eliberati din cauza unor simple … crampe?! am fost foarte tulburat de catre aceasta poveste si nu imi vine sa cred ce background are acel nenorocit.pardon, o sa imprumut cuvintele lui paul: ala nu e om! think about it.

  14. Marius
    31 Jan 09
    3:21 pm

    Am votat da. Saptamana trecuta as fi stat pe ganduri si poate as fi votat nu, dar sunt atat de aproape de BV, un oras in care cineva care a avut un moment de simt civic sa fie omorat cu sange rece e prea mult. Ce scuza sa ii mai gasesc atacatorului ? Spuneti-o familiei victimei. Injectia si pa-pa, adio omenie si din partea noastra. Daca nu, atacatorul o sa stea cativa ani in inchisoare binemersi, masa, cazare, conditii decente si mai bune decat ale multora de afara.

  15. victorblog
    31 Jan 09
    3:22 pm

    nu sunt de acord cu pedeapsa cu moartea.
    totusi sunt de acord pentru dublarea sau chiar triplarea pedepselor infracţiunilor intenţionate: viol, crimă, jaf, tâlhărie (cam ca în America, numai că noi nu avem dreptul de a purta armă cu glonţ).

    Pentru o crimă, astăzi stă 25 de ani în puşcărie. După aia iese şi o ia de la capăt. Nu ar fi mai corect să stea vreo 60 de ani?

    Deasemenea dacă un şofer este prins băut, pe lângă dosarul penal ar trebui să i se interzică PE VIAŢĂ dreptul de a mai conduce (Asta off-topic)

  16. Mishu
    31 Jan 09
    3:54 pm

    Nu sunt de acord cu pedeapsa cu moartea.

    Cei care sunt de acord cu pedeapsa cu moartea nu sunt cu mult mai buni decat acei criminali. Desi nu participa direct la actul fizic de a lua o viata, au o vina morala. Eu consider ca noi, nu putem decide si nu este moral sa decidem daca un semen al nostru merita sa moara.

  17. audeo
    31 Jan 09
    4:05 pm

    Am votat NU. As fi vrut sa nu-ti argumentez pentru ca furia ta nu fustifica decat un procent foarte mic din prostia scrisa.
    Daca un animal ucide, noi trebuie sa fim animale?
    Da, avem o problema,dar este la nivel inalt.Demitem un ministru al justitiei dar nu introducem pedeapsa cu moartea doar pentru ca avem si uscaciuni.
    Cine iti da dreptul sa iei viata altei persoane?Ce justificare are dorita ta si cu cat este ea”mai curata” in raport cu cea a unui “animal”?
    Omorand ajungi precum animalul(chiar daca zici tu ca fapta ta este justificata).
    Cum ramane cu”Iubesc oamenii, sunt deschis, comunicativ, imi place sa ajut pe oricine-oricand. Doar vorbe care dau bine. Nu esti cu nimic mai bun.De aceea ramai un simplu om ce da din gura.Pentru ca doar afirmi fara sa crezi cu adevarat in spusele tale sau poate iti place sa crezi ca esti un astfel de om.Nu esti!

  18. adi
    31 Jan 09
    4:35 pm

    Faptul ca sistemul juridic din Romania e deficitar prin faptul ca un criminal nu sta mai mult de 2 ani in puscarie, nu inseamna ca introducerea pedepsei cu moartea ar fi o solutie.

    Astfel de propouneri vin in stari de nervozitate si este o reactie normala.Chair daca eu acuma sunt impotriva introducerii pedepsei cu moartea daca cineva drag mie ar fi omorat la randul meu si eu as dori ca acea persoana sa moara.Singura diferenta e ca acuma pot gandi rational dar nu si cand moare cineva drag.

    Nu in ultimul rand, ce facem atunci cand cuiva i se da injectia letala dar defapt el nu este vinovat?sunt multe exemple in state.

    Pedeapsa cu moartea ne-ar aduce cu 100 de ani in urma.Trebuie sa facem progrese in justitie si nu regrese prin astfel de idei venite din dorinta de razbunare.

  19. popescul
    31 Jan 09
    4:41 pm

    doar pentru cazul de acum din brasov si ar trebui sa revina pedeapsa cu moartea…

  20. ploaie de vara
    31 Jan 09
    5:28 pm

    cine a votat cu da.. e bolnav la cap

  21. malkovici
    31 Jan 09
    5:45 pm

    Asta iti ziceam bullets, ca sistemul e de vina. Daca s-ar cumula sentintele si judecata ar fi la fel indiferent de cine este autorul crimei cred ca ai fi de acord cu mine. Si da, crede-ma ca as fi pasibil de crima daca cineva mi-ar nenoroci familia pe trecerea de pietoni, dar EU il omor. Nu statul. Vreau ca statul sa-l chinuie, sa-l faca sa sufere, nu sa-i usureze soarta printr-o injectie.

  22. marius
    31 Jan 09
    6:04 pm

    Facem pariu ca daca cineva o ucide pe Elena Basescu sau pe cineva din familia presedintelui Basescu, se va introduce pedeapsa cu moartea in Romania?
    Nu le pasa de oamenii de rand dar cand va veni si clipa in care vor suferi si ei, d-abia atunci se vor schimba multe.

  23. c0x
    31 Jan 09
    7:23 pm

    3′rd stike ftw… ai 3 sanse.. la a 3`a.. iti prajim curu.. mi se pare corect.. :X

  24. eMagie
    31 Jan 09
    7:32 pm

    NU pedepsei cu moartea. Chin pana la moarte …asta e mai tare ca moartea. Si toti detinutii ar trebui scosi la munca. Nu sa stea in parnae sa manance pe banii statului, adica pe banii nostrii.

  25. RaPeRbOy
    31 Jan 09
    7:44 pm

    Am propus si eu o chestie asemanatoare aici.
    Inca sunt pentru.

  26. Diana
    31 Jan 09
    8:24 pm

    Nu.Pentru ca beizadelele din Romania vor scapa de pedeapsa cu moartea asa cum scapa de puscarie dupa ce au omorat oameni din neatentie , betie sau distractie pe trecerile de pieton sau aiurea.Nu.Caci, scapand maharii de moarte , intr-o lege a compensatiei birocratica sau subiectiva , vor fi condamnati la eternitate oameni nevinovati.Nu.Atata timp cat in Romania unii sunt mai egali decat altii.

  27. Arhi
    31 Jan 09
    8:41 pm

    iar atunci cand justitia greseste si ucide un nevinovat, asa cum sunt zeci de cazuri in sua, cine ii da viata inapoi acelui om?

  28. googol
    31 Jan 09
    8:46 pm

    NU
    pt ca sistemul juridic de la noi este foaaarte departe de a fi perfect. cred ca 10-20% ar muri nevinovati daca ar exista o astfel de pedeapsa.

  29. David
    31 Jan 09
    8:50 pm

    Sa se reintroduca pedeapsa cu moartea in Romania? Sunteti tacaniti fratilor? Pai la ce sistem judiciar de rahat avem va dati seama cati oameni vor fi executati fara nicio vina? Cred ca cel mai tare argument impotriva pedepsei cu moartea este urmatorul: (1) orice sistem judiciar condamna si oameni nevinonvati (sunt convins ca al nostru “exceleaza” la acest capitol); (2) povara morala a uciderii unui nevinovat este uriasa; (3) deci pedeapsa cu moartea nu are nicio justificare morala. Trebuie sa intelegem ca vorbim de un sistem, nu de un caz particular. Sunt de acord ca unele crime sunt atat de odioase incat imaginatia noastra nu poate concepe pedepse suficient de aspre pentru infaptuitor. Dar asta nu inseamna sa o luam razna si sa credem ca introducand pedeapsa cu moartea va fi mai bine. Nu va fi. Uitiati-va la americani sau chinezi. Vom fi si mai hidosi decat pana acum. Deci va rog, nici sa nu va mai ganditi la prostii de-astea.

  30. bullets
    31 Jan 09
    8:52 pm

    Arhi – deja gandesti prea departe.

  31. RaPeRbOy
    31 Jan 09
    8:59 pm

    Toti vorbiti de oameni acuzati pe nedrept.
    Aratati-mi unul acuzat pe nedrept de crima si viol.

  32. Desi am votat da (prefer sa stiu ca au murit nevinovati – decit sa stiu ca in jurul copiilor mei se plimba 3 violatori si 2 criminali) – cre’ ca in cazul rromaniei (ca sa-l citez pe Arhi) solutia cea mai la indemina ar fi urmatoarea:
    in momentul un care eu ca si parinte tre’ sa trec prin (imi lipseste cuvintul) de a-mi fi omorit copilul – ma cac pe ea justitie: i-am luat gitul; azi eu, miine ala al carui tata a fost omorit; poimiine ala al carei mama si asa mai departe; asa cum in cazul in care din cauza de mal praxis moare cineva (si doctorul ia, eventual, 10% din salariu pe 3 luni) io in locul apropiatilor i-as lua gitul. Data viitoare GARANTEZ ca urmatorul care s-ar gindi sa-l doara-n cur de pacient – s-ar mai gindi o data.
    Dar din nou, asa cum o facem de 2000 de ani incoace – sintem un popor de cacanari – care nu stie decit sa se plinga de o parte a usii – si de celalata sa pupe-n cur.
    Parerea mea :)

  33. Oana
    31 Jan 09
    9:38 pm

    am zis nu, pentru ca nu aprob pedeapsa cu moarta, oricati oameni a omorat, Marea idee a inchisorii a fost facuta pentru a medita la greseala, multi dintre ei nu au nici un gram de tristete. Cunosc in Romania un caz de acum 3 ani in care un om a omorat 3 copii , a intrat in plin din ei, au murit pe loc, etc… dom’sorul nu are nici macar carnetul suspendat, mai mentionez de puscarie?
    Toti i-am dorit moartea, dar cei care au credinta, putini dintre ei i-au spus “se va intoarce roata”
    aceste animale trebuie pedepsite cumva, dar! omorandu-l pe el distrugi inca o familie pentru satisfactia altora, nu este umana moartea membrilor din familie
    Acest gen de oameni, ar trebuii chinuiti o viata, nu omorati, pentru ca daca moare ii oferi liniste, daca il chinui, va medita

  34. Oana
    31 Jan 09
    9:40 pm

    ah, si ca ps!
    acel accident de masina a fost putin intentionat, pentru simplu fapt ca 7 oameni de pe trotuar NU iti sar in fata masinii de dragul de a murii

  35. Mike
    31 Jan 09
    9:51 pm

    da …. mai ales la tigani/mafioti/pesti

    direct POKKKKKK

  36. Ionut
    31 Jan 09
    11:10 pm

    detaliile despre varsta etc le gasesti pe blog-ul meu.

    cine suntem noi sa luam viata cuiva? nu noi daruim viata ci divinitatea … ok ei iau viata dar vor raspunde pt asta … dar pana sa raspunda pot sta in izolare pe viata :)

  37. Alinescul
    31 Jan 09
    11:21 pm

    Pedeapsa pentru crima poate e mica la noi, dar in niciun caz nu sunt de acord cu pedeapsa cu moartea. Problema este sistemul nostru corupt si prost aplicat, iar cu siguranta solutia nu este pedeapsa capitala. Apropo, pedeapsa capitala nu e tot o crima?

  38. Tudor
    31 Jan 09
    11:24 pm

    Am sa incerc sa judec problema impartial. 1 la mana,..pardon..tocmai singurul argument impotriva pedepsei cu moartea s-a dus :) Ideea cu fostii infractori reveniti in libertate, pt. buna purtare, se poate aplica doar celor in stilul “JEan Valjean” din Mizerabilii, care dupa puscarie au devenit oameni buni..foarte buni. Asa ca da…se merita o a-2a sansa… Dar daca recidiveaza…Apai imi pare rau..dar nu mai merita sa ne batem capul cu tine….ocupi un loc in inchisoare degeaba :) …pe Rug cu tine >:)..

    Si pe langa asta, pedeapsa cu moartea ar fi un exemplu. Pt ceilalti..care stiu ca daca o sa calce stramb, asta ii asteapta.

    Cand o sa ajungem si noi, ca si la Chinezi, unde un ministru al agriculturii, a fost condamnat la moarte pt. coruptie? :D

  39. mircea
    31 Jan 09
    11:39 pm

    Poti spune da sau nu si esti acelasi gen de om care ai fost si inainte de a da un click… poti spune da legandu-te strict de cazul Brasov; poti spune da gandindu-te la modul in care acesti oameni scapa din puscarie, in cazul in care chiar o fac; poti spune da stiind ca nesimtitul ala umble sa-si cumpere bere la supermarket dupa ce a comis-o; pur si simplu te gandesti sa spui da dupa ce in fiecare zi primesti picioare-n cur de la te miri cine, dupa ce trebuie sa dai spaga la chiosul de ziare sa-ti cumperi cartea de la Adevarul, dupa ce vezi o gramada de oameni politici de doi lei cincizeci care-ti toaca viata fara sa te intrebe nimic, dupa ce vezi va patronul tau se comporta ca un stapan de sclavi, cand vezi cata frica exista in tara asta, cand te uiti la OTV, cand te loveste o masina pe trecerea de pietoni, cand faci Tsukahara intoarsa echer pe nuci de cocos albastre… atat de multe motive ai sa fii enervat incat ai aproba instant un referendum pentru reintroducerea pedepsei cu moartea… si atat de calm ar trebui sa fii incat sa-ti poti rezolva problemele personale; toti aveti dreptate; daca nu credeti, intrebati-l pe Solomon, si el are dreptate.

  40. Mirela
    01 Feb 09
    12:33 am

    Si eu sunt impotriva pedepsei cu moartea.. E prea simplu.. ar fi prea usor.. scapa si atat. Nu, daca trebuie schimbat ceva nu e asta, da trebuie schimbate legile, pedepsele, incadrarile si alte lucruri asemanatoare. Inca un argument impotriva pedepsei capitale ar fi faptul capeste tot in lume (si Romania nu ar face diferenta, vezi cotidianul) se fac greseli de procedura.. Tu ti-ai asuma raspunderea sa omori un om nevinovat?! Daca o sa-mi dai contraexemplu (cum bine cred) cu faptul ca si acum sunt oamni care omoare cu buna stiinta alti oameni nevinovati, nu o sa-l consider valid, tocmai pentru ca e care pe care.. si nu e o solutie. Astia de acum care ucid si gresesc trebuie pedepsiti, DA! dar aia pe care i-ai omori “din neglijenta” nu ar avea absolut nicio vina, ar fi doar niste victime ale sistemului.

trafic ranking

Statistici web website statistics